השאלה שאני נשאלת הכי הרבה פעמים, היא למה לפתוח דף עסקי ולא להתנהל בפרופיל האישי שלי? האמת כל פעם אני שוקלת מחדש את היתרונות אל מול החסרונות, בעיקר בגלל שאני יודעת כמה נמוכה החשיפה בעמוד העסקי והיא מאודד נמוכה. בואו לגלות למה...

איך לבנות אסטרטגיית תוכן טובה- גם בלי שימוש בנתונים אנליטיים?!

נכון,

לא כל אחד מאיתנו מומחה לשיווק ובוודאי שלא לאסטרטגיית תוכן,

אבל- רובנו הגדול, מכיר את קהל היעד שלו

ויש לזה חשיבות גדולה מבחינת אסטרטגיה שיווקית ואסטרטגיית תוכן.

לפני שאפרוס בפניכם את המדריך, חשוב שתבינו משהו על קהל היעד שלכם,

הוא מוצף ויש לו אלטרנטיבות בלי סוף, כולן מגיעות אל סף דלתו, בלי הרבה מאמץ.

אבל,

הוא עדיין אוהב להקשר, להרגיש בבית, להרגיש שמצא את מקומו

אם תספקו לו את ההרגשה הזו, הוא לא ילך לשום מקום.

גם אם המוצר שלכם, לא בדיוק מה שהוא חיפש.

היינו רוצים להאמין שעודף המידע, יעשה את הצרכן סלקטיבי יותר, מתמקח יותר, זחוח יותר

אבל לא,

זה גרם לו לרצות להיאחז, לרצות להתחבר,

הסלקטיביות מתבטאת בצורך שלו לבחור, רק מה שהוא מתחבר אליו.

הצרכן היום מחפש נקודות חיבור ואם תספקו לו אותם הוא שלכם.

יכול מאוד להיות שאני אחפש נעליים שטוחות,

אבל אתפשר על נעלי עקב כי הם עשויות מחומרים ממוחזרים,

זה מהלך עליי קסם, מכבד אותי, אומר משהו על האישיות שלי.

 

 מפרקים לגורמים ובונים זהות

כאן נכנסת אסטרטגיית התוכן- אל תוך האסטרטגיה השיווקית ו/או

אסטרטגיית המיתוג ובונה את נקודות החיבור האלו- שלכם עם הקהל.

אסטרטגיית תוכן- צריכה להיות נדבך בתוך אסטרטגיה קיימת

ולפרק את התוכן שלכם- עד לרמה כזו שלכולם בשרשרת: ספק, יצרן, בעלים, מנהל וצרכן,

יהיה ברור- מי אתם? מה אתם מייצגים? מה החזקות שלכם? מה החולשות שלכם?

מה מניע אתכם? מה לא עושה לכם את זה?

איך אתם מתכוונים לענות על הצרכים שלהם? ועוד

שירות טוב, ערכים, נגישות, גמישות, אורגאני, מתחשב בכדור הארץ,

מכבד, מסורתי, רוחני, היפי, שיקי, מוגזם, צנוע, נקי.

כל אלו הם מרכיבי זהות שהצרכן רוצה לדעת עליכם ולהתחבר, לפי טעמו האישי, תנו לו אותם.

ישמח אתכם לדעת שהיום אין לכם מה להסתיר,

לא דת, לא מין, לא גזע

להפיך- תבליטו

אז דיברתי מספיק- עכשיו למדריך

 

עשו זאת בעצמיכם/ן- אסטרטגיית תוכן

 

אם,

 ואני לא ממליצה,

החלטתם לשווק בלי להיעזר בי או ביועץ שיווקי אל תפסחו על השלבים הבאים, הם קריטיים:

 

  1. אפיון

תאפיינו את העסק שלכם- קרוב לוודאי לפי מי מה שאתם (הבעלים שלו)- החזקות שלכם, החולשות שלכם קחו את החזקות לבידול.

מה מניע אתכם- תענו בכנות למה דווקא אתם בעלים של העסק, מה הניע אתכם לפתוח אותו גם אם התשובה היא עסק משפחתי- הרי לכם הבידול שלכם, עם הניחוח של הבית, של מחויבות.

ערכים- תבחרו 5 ערכים שהם חלק מכם, ותעצימו אותם

תאפיינו את קהל היעד- אולי החלק הכי חשוב וכמה שאנחנו אומרים את זה- אנחנו מפספסים והולכים אחרי נטיית ליבנו, גם אני.

תכירו ותגדירו את קהל היעד שלכם, כבר לא מספיק פילוח גילאים ואזור גיאוגרפי. צריך לדעת, כל מה שאפשר על הקהל שלכם: מה הצרכים שלו, התחביבים שלו, איפה הוא קונה,

מה הערכים שלו, המגדר, רמת הכנסה אם מתאפשר ועוד

לא פשוט לדעת את כל הנתונים האלו בלי כלי הניתוח של פייסבוק וגוגל אנליטקס

אבל יש לזה פתרון קל- תנהלו רישומים של מי שמגיע אליכם- אולי אפילו מועדון לקוחות- ותתחקו אחרי הפרופילים שלהם, תלמדו אותם, אפשר בקלות לשלוח שאלון.

 

רק אחרי שתדעו מה הקהל שלכם צריך- תדעו באיזה טון לדבר אליו ומה סוג התוכן ואיכות התוכן הדרושה כדי להגיע אליו

 

  1. תכנון

הצבת מטרות- תחשבו טוב מה המטרה שלכם, לא תמיד המטרה הנכונה היא להרוויח יותר כסף-

אולי בשלב ראשוני כדאי שיכירו אתכם, או שייצא לכם שם טוב, שיהיו מוכנים לשלם יותר על איכות המוצר- המטרה שלכם חייבת להתבטא בתוכן שתוציאו החוצה.

יעדים- תכתבו שלבים וזמנים בהם אתם מצפים לראות את המטרות מושגות ועד לאיזה רמה

בחירת ערוצים-אחרי שהגדרתם אתכם ואת קהל היעד שלכם- חשוב לבחור בהתאם גם את הערוצים בהם רצוי לשווק.

לא כל קהל נמצא בפייסבוק, למרות שפייסבוק שולטים בכמה ערוצים, לפעמים גוגל עדיף

או דווקא כתבות תוכן ממומן, דיוור במיילים, וואטס-אפ או שת"פ.

 

אחרי שתכירו את הקהל שלכם, יהיה לכם קל לאבחן איפה הוא נמצא ואיפה הוא מעדיף לקבל את התוכן השיווקי שלו.

טיפ- לא איפה שהוא עובד, רק איפה שהוא מבלה בהפוגות

 

  1. תוכן מותאם

התכנון הזה שעשיתם, ללא ספק יעזור לכם לספק תוכן מותאם יותר איכותי ומדויק יותר ללקוח

 

תתחברו אליו- תצחיקו אותו, תלחמו את המלחמות שלו,

תתנו איפה שהוא חולם לתת : לסביבה, לקהילה, לאומנות, למשפחות מתקשות, עסקים מקומיים

 

כשהתוכן יהיה מותאם, אני מבטיחה לכם עליה מתונה ויציבה במדדים

 

בהצלחה,

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן