איך לייצר תוכן שעובד

הרבה בעלי עסקים, מייצרים תוכן כי ככה אומרים להם, בלי באמת להבין את המשמעות:

מייצרים פוסטים, כותבים בלוגים בנושא, מפרסמים מאמר, זה הכל טוב ויפה, יפה מאוד אפילו

יש חשיפה וסביר להניח שבמוקדם או מאוחר תסרקו איפשהו בגוגל.

אבל לתוכן יש הרבה יותר יכולות, אם מצליחים להבין את המשמעות האמתית שלו ולדייק את הפנייה, תוכן יכול להיות ממיר, לספק לנו לידים ולהבליט אותנו מעל כולם.

אז איך עושים את זה:

BE BOLD  1– תבליט את מה שחשוב

האמצעים שעומדים לרשותנו בעולם הדיגיטלי של שנות ה-2000 ו… הם אדירים. יש לנו יכולת להפיץ את קיומו של העסק שלנו, ועוד הרבה ממה שהוא עושה, כמעט בחינם או בסכומים קטנים והכי חשוב בעצמינו.

הטכנולוגיה נגישה ופשוטה לכולם, כמה שזה נפלא ככה זה מקשה על עניין הבולטות.

התחרות היא עצומה, המדיות הדיגיטליות עמוסות מסרים והוויראליות, קשוחה מאוד. אז איך אפשר בכלל להגיע לקהל יעד רלוונטי, אם בקושי אפשר להגיע לקהל?

הדבר החשוב ביותר הוא לייצר פניה נכונה,

ואת זה עושים באסטרטגיה ותהליך חשיבה. קודם כל מה אני מוכר, מי הקהל שלי אם אפשר לדייק לכדי פרסונה שיווקית (לקרוא עוד על פרסונה שיווקית- http://bit.ly/2YpTHgi) ומשם לחשוב מכל:

מה כואב לקהל שלי ואיך אנחנו מקלים עליו? מה אני פותר בשבילו?

המענה הזה לצורך של הלקוח, צריך להיות כל כך בולט, שנשים אותו כבר בכותרת, או על גבי התמונה, כך שזה יהיה הדבר הראשון שהעניים של הקוראים ינחתו עליו.

אם בעבר הורגלנו לייצר פניות בסדר "כרונולוגי", קודם היכרות, קצת פירוט ואז הצעה, היום חייבים להתחיל הפוך.

אף אחד לא יפתח מייל או יקרא פוסט שמתחיל בנעים מאוד אנחנו חברת "כך וכך" בשנים האחרונות עבדנו על מוצר חדש…ממממ לא.

אבל אם נתחיל ב: "מהיום הלקוחות שלך ירדפו אחריך"

לא רק שנראה עניין בתוכן, נראה עניין מאנשים רלוונטיים, אלו שבאמת חשוב להם להפסיק לרדוף אחרי לקוחות ולגרום להם להגיע לבד. זה הרי חלומו הרטוב של כל בעל עסק קטן.

  1. מה מייחד אותך

אחרי שהבהרנו בדיוק ובברור את הנקודה בה באנו לטפל ולהקל, הגיע הזמן לבדל.

סביר להניח שאם לקהל היעד יש בעיה, הם כבר זמן מה בחיפוש אחרי הפתרון, הם כבר שמעו ואולי אפילו קיבלו הצעות דומות לזו שאנחנו הצענו.

לכן הדבר הבא שחייבים להדגיש יהיה הייחוד שלנו.

בכל אסטרטגיה, בעיקר כשעושים מיתוג לעסק, קודם כל מחפשים את הקול המיוחד, את החזקות של העסק הזה הספציפי ובעליו, מה הדבר, התכונה או השירות שמבדל אותו. בתהליך מיתוג נכון, המסר המבדל תמיד יוביל את המוצר/שירות שאנחנו מספקים.

הבידול הזה נכון גם לגבי שירות ספציפי, כל פוסט או כל תוכן אחר שאנחנו מעלים. למה יהיה נכון/כדאי יותר לעבוד איתנו.

כי: "אנחנו הכי גדולים" "תשלם רק אם אתה מרוצה" "כי יש לנו שנים של ניסיון" "כי אנחנו נגיע עד אליך"

מה שבאמת ובתמים מבדיל אתכם מאחרים, מייחד את המוצר/שירות שלכם, תבליטו, תנפנפו ותגישו ללקוח כבר בתחילת התוכן שלכם.

  1. הוכחות

הלוואי וזה היה פשוט, והיו מאמינים לכל מילה שלנו, אבל התחרות והמסה של המסרים שמגיעים לכל לקוח פוטנציאלי מחייבים אותנו להביא הוכחות.

לרוב ההוכחות יהיו בדמוי לקוחות מרוצים וההמלצות שלהם, זה נהדר וזה גם הכי קל,

אני חושבת, שאפשר להתאמץ קצת יותר ואפילו לספק את היכולת ליצור קשר עם כמה מהלקוחות המרוצים או לספק עוד הוכחות לא רק בדמוי לקוחות:

מקומות שעבדתם איתם והם מובילים בתחומם, מאמרים שפרסמתם, כנסים שהופעתם בהם, ועוד כל מיני דרכים שיקנו לכם גושפנקא, שאכן אתם מקיימים את ההבטחות שלכם.

  1. קריאיטיב הורס

 

אוקי, פה רובנו נופלים, גם עבדכם הנאמנה. כמה אפשר להשקיע, גם זמן, גם כסף, גם יצירתיות,

אבל אין מה לעשות, קריאטיב טוב, יכול להחליף אפילו הוכחות לצורך העניין.

אם טרחתם ליצור סרטון מצחיק או מרגש, אתם יכולים להרשות לעצמיכם להרפות בענייני הוכחות,

כבר סחפתם את הקהל, הוא שבוי.

אם אתם לא שם…והשקעה בסרטון כרגע היא אחרונה ברשימת הדברים שאתם מוכנים לעשות בשביל הלקוחות שלכם, אל תמעיטו בחשיבות התמונה. תמונה של המוצר לא תספיק לכם.

אנשים מחפשים אינטראקציה, כלומר לראות במי מדובר, או לפחות בצוות, או אם ממש אין ברירה תמונה קנויה שיש בה אנשים.

עניים נעצרות על עניים, זה די פשוט וגם לא מסובך לייצר.

היום בעידן שבו לפלאפונים יש מצלמות מצוינות, צריך לפנות קצת זמן לביום, קצת מחשבה ולהכין סטוק של תמונות שיהיו בהם גם לפחות זוג עניים אחד וגם דבר מה שרלוונטי לתוכן.

תמונה טובה  ולא ערוכה יכולה להיות מאוד ויראלית, אבל תזכרו שזה לא האישו,

העניין החשוב יותר הוא התוכן, לכן גם לעל גבי תמונה טובה מאוד אנחנו נשים כותרת בולטת עם המסר שאותו אנחנו מחדדים.

הפתרון לבעיה כמובן, אמרתם נכון….!

זה בהחלט מוריד מהוויראליות, אבל מכוון לקהל היעד שלנו.

כמה מילים על מימון לפני שנמשיך,

נכון, פלטפורמות דיגיטליות הן חינמיות כביכול, אבל אין שום דבר חינמי בשיווק העסק שלכם. אסטרטגיה, מיתוג, עיצוב, כתיבת תוכן, בכולם תצטרכו להשקיע כסף ואחרי זה עוד קצת למימון. כדאי לצאת מהמחשבה על שיווק חינם, הדרך היחידה להצליח אורגנית, זה אם אתם כבר מוצלחים מראש ויש לכם קהל גדול שעוקב אחריכם ומחכה בהשתוקקות למוצא פיכם, אחרת הדרך האורגנית, היא ארוכה ותדרוש מכם המון יצירתיות והתמדה.

לממן פוסט, מודעה בגוגל או לשלם על תפוצת מייל, זה לא סטייה, אתם ממש לא פראיירים.

זו עדיין דרך מאוד זולה יחסית ונגישה לשיווק ופרסום העסק.

פעם לא הייתה  לנו אופציה או אחרת ולכן לא הייתה שאלה בכלל. שילמנו לדפי זהב, לעיתונים, לתשדירים, לשלטים, לפלאיירים בדואר וכו.

עצם העובדה שמונחת לפנינו אופציה חינמית, לא הופכת את התשלום לאיזה הפסד. למעשה אין דבר כזה פרסום חינם. שיווק עולה כסף, הוא פשוט יכול לעלות פחות לטווח הארוך. בעיקר אם לא חסכנו בבסיס, באסטרטגיה.

 

  1. איך אפשר להשיג אותנו

אחרי שהצענו פתרון לבעיה, הבדלנו את ההצעה שלנו מהמתחרים וסיפקנו הוכחות, צריך לאפשר גישה נוחה אלינו ולספק בתוכן את כל הדרכים שאפשר להגיע אלינו. איפה אפשר למצוא אותנו, איפה לקרוא עלינו, איך ליצור אתנו קשר.

הרבה מאתנו פשוט מניחים שייצרו אתנו קשר ישירות במדיה בה העלנו את התוכן, אבל הקהל שלנו צריך שיובילו אותו, שניקח אותו את הדרך, מלינק אחד לשני עד שיגיע מסופק ליצירת הקשר.

כדאי מאוד להשקיע גם בסגירה, כלומר גם בלינק יצירת הקשר להוסיף כמה מילים אחרונות לשכנוע סופי והזמנה למלא את הפרטים?

הרי לכם ליד, הוא כאילו נחת לכם בתיבת האינבוקס, אבל אתם הובלתם אותו יד ביד.

אסטרטגיית תוכן, או אסטרטגיית מיתוג לעסק, מארגנת את הדרך בה תובילו את הלקוחות אליכם.

התכנון לא רק יעשה לכם סדר בדרך אל הליד אלא גם בעלויות הצפויות לכם.

אפשר להשקיע בבלוג אחד ולהטמיע בו לינקים או להוביל דרך הפוסטים לבלוג. הכל בהתאם לתכנון מקדים הכולל:

הגדרת מטרות ויעדים- מה אנחנו רוצים להשיג ובכמה זמן

מציאת הפרסונה השיווקית- (לינק לבלוג נוסף) קהל היעד מפולח עד לרמת הפרט, תכונותיו, וחלומותיו.

בחירת ערוץ פרסום התחלתי- אחרי שהגדרנו פרסונה, נדע באיזה ערוץ כדאי לנו להתחיל את השיווק שלנו

בחירת תוכן- בהתאם לפילוח נדע גם איזה תוכן מתאים ואיך להגיש את התוכן לפרסונה השיווקית שלנו. ייתכן ונייצר מספר פרסונות שיווקיות ובהתאם נייצר תוכן שונה לכל פרסונה.

אנליזה- חשוב לעקוב ולנתח נתונים, כדי לעשות אופטימיזציה- לשפר ולדייק את התכנים שלנו עוד ועוד.

מקווה שהבנתם את הכוח והיכולת של אסטרטגיית תוכן,

אשמח לעזור לכם לדייק את המסרים שלכם ולקלוע בול למטרה

תוכלו ליצור איתי קשר דרך הטופס

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן