ככה כן בונים אתר

אז אחרי שהקמנו כמה אתרים למגוון עסקים, אספנו בשבילכם 7 עובדות שכדאי לדעת על בניית אתר.

  1. האתר שלך צריך לשדר את התדמית שלך

אתר הוא הבית, של העסק או השירות שלך, והוא צריך לתקשר את המאפיינים שלו כבר בעמוד הבית.

הצבעים, הריחות, הבידול שלך, צריך לספק חוויה מסוימת לגולש, כדי שייווצר קשר ראשוני בינכם.

ככה תהיו זכירים וסביר להניח שאם הלקוח לא נשבה בפעם הראשונה שנכנס, אתם תשארו לו בראש עד הפעם הבאה.

בעלי עסק רבים שלא מבינים את ערך המיתוג, בונים אתר פרקטי וטכני עם שירותי החברה, אודות וצור קשר. כך הם מפספסים בעצם את הערך החשוב ביותר, יצירת הרגש אצל הלקוח.

לפעמים מספיק משפט אווירה, אמרה או סלוגן כדי להעביר מסר וליצור חיבור. עדיף כמובן להשקיע במעטפת כולה וליצור שפה גרפית מבדלת שמעבירה בצורה מדויקת את המסר גם בצבעים ובסגנון העיצוב.

 

  1. תוכן איכותי זה הכרחי

מה הטעם באתר עם הוא לא נסרק בגוגל.

נכון יש מי שבונה אתר תדמית כדי שיהיה לו איפה להציג את השירותים או העבודות שלו,

אבל במוקדם או מאוחר, חשוב להבין את הערך של התוכן והטרפיק שהוא מביא אתו.

גוגל מעריך מאוד איכות, והיא בראש רשית ההעדפות של מנוע החיפוש. כשגולש מחפש למשל "איך מחשבים מס רכישה"? מלבד התוצאות המקודמות בכסף, גוגל יציג קודם מאמרים עם תוכן איכותי. חלקו של התוכן נמדד בכמות המילים, חלקו באיכות האתר, חלקו בזמן הקדישו גולשים לקריאה. כלומר מאמר ארוך ומעניין יקבל קדימות.

בהזדמנות חגיגית זו, שגולשים הגיעו לאתר שלכם תציגו להם אפשרות לקרוא עוד דברים ואיך אתם יכולים לעזור להם. הנעה לפעולה!

  1. מלחמת הפלטפורמות Wix Vs. Wordpres                 

כן גוגל סורק את WIX ממש טוב, כן יש יכולת אופטימיזציה טובה יותר לוורדפרס (wordpress).

וורדפרס עדיין נחשבת כפלטפורמה האיכותית יותר לבניית אתרים, זה קוד פתוח וניתן לבנות בו עמודים בהתאמה מדויקת לצרכים, כמו כן יכולות האנליטיקה והאופטימיזציה איכותיות יותר.

אבל זה ממש לא סוף פסוק.

  וורדפרס נחשבת מסורבלת יותר מויקס וקשה יותר לתפעול. בעל אתר שמעוניין לתפעל ולעדכן את האתר בעצמו, עדיף לו לבנות אתר בוויקס. WIX מאפשרת קידום פשוט יותר בגוגל, לכל דף יש אפשרות להוספת מטה טאגס, ותגיות בצורה פשוטה בלי צורך בתוספים, כמו בוורדפרס. לכן אתרים שמנוהלים באופן עצמאי וויקס וגמרנו.

העלות היא גם פקטור חשוב- בניה ב-WIX זולה יותר מעצם העובדה שאין צורך כלל במתכנת.

עלות מתכנת יכולה לנוע בין 2500 ל-5000 ₪ ויותר, תלוי במורכבות וגודל האתר.

אם מדובר באתר מסורבל ומורכב מאוד ובעל צרכים מסוימים מאוד, אז וורדפרס וגמרנו.

  1. תכנון מקדיםםםםם

בניה של אתר היא תהליך מורכב, חייבים לקחת בחשבון המון פקטורים, מלבד הבידול שלכם (דיוק המסר והחוויה) והפלטפורמה עליה תבנו את האתר, חשוב לקחת בחשבון עוד 3 פקטורים חשובים:

  • קהל היעד– לפני שאתם מבדלים את עצמיכם, חשוב להבין טוב טוב מי קהל היעד שלכם ומה הצרכים שלו. אם הקהל מתוחכם או פשוט, קהל פרקטי או רוחני, קהל צעיר או בוגר?

התשובה לשאלה תנחה אתכם באילו אלמנטים כדאי שתשתמשו באתר שלכם,

סביר להניח שאם תתחילו בווידאו מגניב ורועש לקהל יעד מבוגר, תאבדו אותו כבר בשנייה הראשונה.

  • SEO– אופטימיזציה למנועי חיפוש, חייבת להבנות בשלבים מוקדמים. חשוב לעשות מחקר מילות מפתח בגוגל ועל פי המילים המחופשות ביותר לכתוב את התכנים לאתר. כדאי לתכנן כותרות לפי: ראשית, משנה ותת כותרת, כדי לחסוך אח"כ בעבודה.
  • נגישות– זה קצת טרנדי עכשיו, אבל טרנד מאוד ערכי, אתרים מחויבים בנגישות לבעלי מוגבלויות. אל תדאגו זו לא תורה מסיני, רוב העבודה נעשית כבר באלגוריתם של האתרים, אבל אם לא תגדירו מראש נגישות ותעבד לפי ההוראות, מצפה לכם עבודה כפולה.

 

  1. לא פרקטי לא תופס

בתור חובבת בידול מושבעת, כבר יצא לי לעצב כמה אתרים עם סרטוני ווידאו כבדים, גיפים שלא זזו וטפסים שלא עבדו וחבל. כואב מאוד לוותר על עבודה שהושקעו בה המון שעות, דם, יזע ודמעות

זה לא אומר שמוותרים על מקוריות, ממש לא!!!

אני אפילו אסתכן ואגיד שאני מעדיפה אתר מעט כבד ועוצר נשימה מאתר שהוא Boring.

אבל תזכרו אם זה לא פרקטי, תוותרו על זה. לאף גולש אין סבלנות לחכות לסרטון ווידאו שיעלה, או לחכות שהפופ-אפ שקפץ ירד מעצו. יש המון דרכים לעצב בצורה מרהיבה שתשאיר את הרושם הרצוי על הגולש ולהישאר פשוטים ופרקטיים. לחצנים בולטים ועובדים, סדר הגיוני ומסר ברור.

  1. תאספו נתונים

האתר שלנו יכול ללמד אותנו הרבה דברים על קהל היעד שלנו. מאיפה הוא הגיע, באיזה גיל ומין, איפה הוא שהה הרבה זמן או יצא מהר ועוד ועוד. לשם כך צריך להתקין באתר פיקסלים של כל הפלטפורמות הדיגיטליות שמשרתות את העסק ולתת לגוגל אנליטיקס לעשות את שאר העבודה בשבילכם.

למדריך על אנליטיקס, אתם מוזמנים לקרוא https://www.askpavel.co.il/blog/google-analytics-complete-guide

  1. לא בזוג                                                                                                                                       אומרים שמספרים אי זוגיים תופסים את תשומת הלב של הקוראים יותר ממספרים זוגיים. אז הוספתי לכם סעיף,למרות שכבר הכל נאמר.

מעוניינים שנבנה לכם אתר, עם אסטרטגיה, בידול, עיצוב משגע ותוכן איכותי

תמלאו את הטופס ונחזור אליכם

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן