ככה מנסחים סלוגן…!

ככה מנסחים סלוגן

אתם בטח חושבים שהשתגעתי, להקדיש בלוג שלם לסלוגן…

כמה חשובות יכולות להיות הכמה מילים האלו מתחת ללוגו…?!

חבל שאתם לא יכולים לשמוע את הקולות שיוצאים לי עכשיו מהפה. אבל אם נסכם אותם במילים אז "חשובות מאוד", "סופר חשובות מאוד."

אמנם באמת מדובר בכמה מילים בודדות, אבל הן נושאות על כתפיהן את הרעיון המיתוגי כולו:

רוב האנשים מסגננים משהו שנשמע להם נחמד באוזן, אולי מפני שששמעו את זה לפני, אולי כי זה מתחרז להם עם השם משפחה.

כל אחד והסיבות שלו, זה אולי סוגר פינה, חוסך זמן וכסף, אבל זה לא נכון אסטרטגית!

סלוגן לא נולד סתם כך כי זה בא לנו…סלוגן הוא תולדה של תהליך אסטרטגיה שלם, בעצם הוא האסטרטגיה כולה במשפט אחד.

וורן הרניש (מומחה לצמיחה עסקית) כבר אמר: "אם אתה לא יכול לומר את האסטרטגיה שלך במשפט אחד – סימן שאין לך אסטרטגיה".

המשפט האחד הזה, מקווה שכבר עשיתם את הקישור, הוא הסלוגן שלכם.

כאשר עסק/מוצר/שירות מבקש למתג את עצמו, קודם יתחיל תהליך אסטרטגיה מקיף.

תהליך שבמהותו מחפש איך למקד את הפעילות השיווקית כולה, תחת הבטחה אחת לצרכן.

ההבטחה הזו עוברת מבחני רלוונטיות רבים כדי לוודא שהיא מייצגת נאמנה את החוזק של העסק ושהיא פנויה בענף בו העסק פועל.

כלומר שלא משתמשים בה כבר אחרים בעיקר מתחרים.

.

משנמצאה ההבטחה הזו צריך לתקשר אותה החוצה.

כמובן תקשור הרעיון נעשה בכל מעגלי הפעילות של העסק שלנו: בשירות, במכירות, בפעילות השיווקית, בתרבות הארגונית שלנו ובעיצוב שלנו.

אבל קודם כל חשוב להגיד אותו. בסלוגן שלנו!

ולכן פעמים רבות הנטיה הראשונית שלנו לסגנן משהו שמצטצל מגניב, תהיה שגויה, כי היא לא תכיל את המיקוד שלנו על הייחוד שלנו בשוק.

מרכיבים לסלוגן טוב:

  1. הבטחה אחת

כדי למקד את המיתוג, השיווק וכדי להיות ברורים וזכירים לצרכן.

2.         רגש

         עכשיו אחרי שמצאתם את המיתוג שלכם, את הבולטות שלכם- אפשר לנסות לסחוט קצת דמעות, להעלות חיוך, לעורר סקרנות ואולי אפילו לעצבן.

אם רוצים לעשות את זה טוב, איך?! זו גם שאלה בעלת חשיבות.

סלוגן טוב לא רק שנושא על כתפיו את תקשור ההבטחה ללקוח, אלא העמיסו עליו בדרך גם את הצורך לרגש.

כי זה מה שעובד עלינו הצרכנים: אל תגידו לנו את זה, תנו לנו להרגיש את זה!

כך למשל כשחברת 'צבר' רוצים להגיד לנו שמכל הסלטים, הם הכי טובים בחומוס, הם מרעיפים עלינו אהבה: "חומוס עושים באהבה".

כשאורנג' מבטיחים לנו חדשנות: "העתיד נשמע מצויין".

כלומר יש פה משהו אמוציונאלי- העוצמה של הסלוגן, הרבה פעמים היא בחיבור הרגשי.

a

החיבור הרגשי יוצר ערך נוסף בעל חשיבות שיווקית גבוהה, הנעה לפעולה.

ברוב הפעמים אין קריאה לפעולה בסלוגן, אבל הוא מניע לפעולה מעצם זה שהוא יוצר שיח.

אורי קליין  שהוא מנהל שיווק בחברת AIG ובמקרה גם שכן שלי, אמר את זה בצורה מופלאה" הסלוגן שותל 'Cookies' בתודעת הצרכן".

בעצם סלוגן הוא הרימרקטינג הכי טוב שנעניק למותג שלנו, כמו שאנחנו צובעים לקוח פוטנציאלי במערך הדיגיטלי שלנו- ושותלים פיקסלים Cookies ) ) כדי לעקוב אחריו ולשלוח לו מודעות רלוונטיות.

כך בדיוק מתפקד סלוגן טוב: נשתל במוחו של הלקוח, והולך איתו לכל מקום. בעיקר כשהוא באזורים רלוונטיים:  כשהוא יצטרך לבחור חברת ביטוח, הוא יזכור ש"יש ביטוח בריאות ויש הראל", כשילך לבחור חומוס הוא ידע, ש"צבר עושים חומוס באהבה" וכשיצטרך לבחור קופת חולים הוא יזכור- ש"כללית הכי טובה למשפחה."

3.   דברו ברור

סלוגן טוב הוא חשוב, אם הצלחתם גם להעביר דרכו את הרעיון המיתוגי שלכם וגם לרגש, עשיתם את זה בגדול.

אבל אל….

אני חוזרת, אל….

תעשו את זה בכוח.

יותר משחשוב לרגש, להצחיק, להיתקע בראש- חשוב להיות פשוטים וברורים- תחכום ושנינות, מובילים ברוב המקרים לכישלון.

אני למשל פשוט מתעלפת מהסיסמה של ברק אובמה: YES WE CAN""

מדהים, פשוט, אומר הכל עליו, על הבוחרים שלו, נתקע בראש, הכי חיובי שאפשר.

נייקי הסלוגן החביב בתעשיית המיתוג JUST DO IT"", ברור, מניע לפעולה, מעורר.

OPEN- חברה ישראלית למיתוג,"WE ARE OPEN", מוצלח עד כדי שזה מעצבן אותי.

שימו לב כמה פשוט, אבל באותה מידה קריאטיבי.

.

נכון אנחנו לא רוצים משהו יבש ומשעמם שיתנוסס מתחת ללוגו שלנו וברור שנדרשת מידה רבה של קריאטיביות. אבל חייבים לשמור על איזון-

למצוא את מידת הקריאטיביות הנכונה, שתעביר את המסר ביצירתיות אבל לא יתר על המידה, שלא תערפל את הרעיון.

אם נדרשת רמת היכרות מסוימת עם המוצר כדי להבין את הסלוגן, ….אז לא!

אם זה לא מדבר לכולם, …..אז לא!

אם זה מתחכם, כמה שזה מוצא חן בעינכם, ….אז לא!

ואם אתם צריכים להוסיף יותר מ- 6 או 7 מילים כדי להגיד את זה, ….אז לא.!!!

ואני אומרת לכם, עדיף שתהיו יבשים וברורים מאשר שנונים מידי.

לפני כמה זמן נתקלתי בבחורה בלינקדאין שמתחת לשמה היא שמה את הטייטל "לעשות כסף מהאומנות שלכם".

כמה פשוט ולא סטייליסטי ככה ברור, במקרה זה היה בדיוק מה שחברה שלי חיפשה. כלומר: היא כבר ייצרה לידים בסלוגן שלה.

מיד הפניתי את חברה שלי אליה.

אח"כ התברר שמדובר באומנות הבמה ולא ביצירות אומנות ולכן הייתי ממליצה לה להוסיף את המילה 'במה' בטייטל.  הרעיון ברור, היא העבירה מסר. המסר עבר אבל לא היה מדויק, אם היא תדייק אותו היא תקלע בול, בלי שום תחכום.

אז סיכום המרכיבים לסלוגן מוצלח:

הבטחה ברורה ללקוח

מעט ריגוש

מעט קריאטיביות

אם אין לכם את השניים האחרונים, תסתפקו בראשון

מקווה שאני הייתי ברורה 😊

יאללה ביי

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן