למה כולם מדברים על קהילות

אז מה נשתנה בפייסבוק להבדיל משאר הפלטפורמות הדיגיטליות?

האמת שהרבה,

ואולי בעצם אי אפשר לקרוא לזה שינוי של ממש אלא חזרה אל המקורות ה- calling  של הרשת.

מי שזוכר, אי שם ב-2004 הייעוד הראשוני של פייסבוק, היה ליצור קהילה מקוונת לאוניברסיטת הרווארד!

מאז, עברו הרבה לייקים בנהר ופייסבוק הרשת החברתית הגדולה בעולם עברה גלגולים כאלו ואחרים,

המשמעותית וכנראה גם הרווחית ביותר מבניהם היא העסקית.

אבל כמו בחיים אם יש לנו ייעוד, לא משנה באיזה דרך נלך בסוף, זה חזק מאתנו!

כך קרה שפייסבוק של 2019, בצורה הכי מובהקת, היא "קהילתית"!!!

כבר ב-2018 זיהו בפייסבוק קבוצות שמתחזקות ומייצרות קהילה מגובשת סביבן,

כזו שהולכת אחרי הקבוצה גם לאוף ליין (שזה הסממן הכי מובהק לקהילה) והחליטו לעשות מעשה.

מנהלי קבוצות גדולות נקראו ועדיין נקראים לכנסי העשרה מיוחדים, יכולת הניהול של קבוצות

השתפרה לאחרונה לאין שיעור.

ולא רחוק היום שהכסף הגדול, יעבור מהעמודים העסקיים אל מנהלי הקהילות.

מנהלי קהילות, הם לגמרי הסלבריטאים החדשים של העשור הבא.

אז איך זה רלוונטי לעסקים ושיווק דיגיטלי?

מאוד. ולאו דווקא לטובה :/

עצם העובדה שפייסבוק הפכה קהילתית יותר ויותר, הופך את השיווק והפרסום בה לקשה פי כמה,

עד כמעט בלתי יעיל לעסקים קטנים.

עצם העובדה שרוב היום אנחנו מבלים בדפי הקבוצות הרלוונטיות לנו הרחק מהפיד (דף הבית) 

ומהפרסומים שבו,מקשה עלינו להגיע לקהל היעד שלנו או לכל קהל בכלל. 

החשיפה המינורית ממילא, מצטמצמת עוד יותר והפעם באופן אורגני.

אז מה עושים?

לא משחקים ושברו את הכלים?! 

האמת שגם אני התלבטתי, כמה הסתגלויות עוד יבקשו מאתנו לעשות.

עוד לא סיימנו למצות את הדפים העסקיים שלנו ועכשיו מבקשים גם שנייצר קהילות

אז לא,

לא כל אחד מאיתנו צריך לפתוח קבוצה ולנסות ליצור קהילה סביבו.

לנהל קהילה דורש המון זמן וידע שלא כל אחד יכול לאפשר לעצמו.

אבל כן בהחלט,

אנחנו צריכים לייצר פניות קהילתיות, לייצר שיוך לעוקבים שלנו, לתת תועלת ואפילו צ'ופרים למי שעוקב אחרינו

להתעקש ולייצר מיתוג אישי, קו מנחה שיבדל אותנו ולייצר תוכן איכותי ומקורי.

וכמובן, הכי חשוב להיות חבר פעיל בקהילות רלוונטיות. שם אפשר למצוא דרכים למנף את עצמינו, אורגנית.

שם אפשר לפרסם את התכנים הרלוונטיים שלנו ושם אפשר ליצור יתרון משמעותי אם אתה בעל ידע.

מי מאתנו שמרגיש שהוא מחזיק מספיק ידע ויכולת לנהל קהילה, כמובן בנושא מסוים ועם זווית קצת אחרת.

תפדלו, ויפה שעה אחת קודם,

הדרך לקבוצות וקהילות כבר סלולה ובהחלט מומלצת.

בהצלחה, מוזמנים לפנות אליי להתייעצות

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן