איך לבחור שם לעסק

אני הולכת לגלות לכם פה כמה סודות מאסטרטגיה המיתוג בבחירת לוגו, אז תקשיבו טוב!

אז ככה,

כולנו אוהבים להשתעשע בבחירת שם לעסק שלנו.

עוד לפני שגיבשנו את הקונספט אנחנו כבר מנסים על המכרים שלנו רשימת שמות פוטנציאלים שאנחנו אוהבים.

זה לא סתם, לוגו הוא באמת חשוב והוא מכיל בתוכו את התמצית של מי שאנחנו ואיך אנחנו רואים את העסק שלנו.

אבל, הניסיון לימד אותי כמה דברים שכדאי שגם אתם תדעו:

  1. תתאפקו­

במשך השנים למדתי ששווה להתאפק.

דווקא עסקים שגיבשו את השם אחרי שהתחילו לעבוד, הגיעו להברקות נכונות יותר להם. התגבשות העסק יכולה להיות כל כך שונה מהרעיון ההתחלתי, שהשלט שכבר הזמנתם לדלת המשרד יראה פתאום לא קשור.

אסטרטגיה טובה לעסק, מתחילה אחרי שיש לו כבר מה להציע ככה אפשר לבודד תחום אחד בו העסק מבריק ואת השם דווקא לשייך למקום הזה.

קחו למשל עסק לשיווק דיגיטלי: עוד לפני שהתחיל בטח ייבחר לקרוא לעצמו Digital Market או משהו דומה. אחרי כמה חודשים של עבודה יכול מאוד להיות שתחום ההתמחות שלו יוביל אותו יותר לבניית אתרים (שזה חלק מהעולם של שיווק ברשת) ופחות לקידום ברשתות חברתיות, כמו שהשם מרמז. וזה קורה הרבה.

נכון, בשביל זה יש סלוגן והסלוגן הוא כלי חשוב במיקוד ההתמחות של העסק ואותו ניתן לשנות אחרי שעושים אסטרטגיה, אבל עדיין לפעמים השם הראשוני קצת מרגיש לא שייך.

זה הטיפ הכי חשוב שאני אתן לכם והיחיד שלו תיישמו 🙂

מה כן אפשר ליישם:

  1. תפשיטו

אם בחיים האישיים אני תמיד אומרת, לא משנה השם, קוראים לי אני באה, בחיי עסק זה לא כך. שם זכיר הוא מאוד משמעותי בעידן הדיגיטלי. כשהאצבעות ממהרות לחפש, אם השם לא מאוחסן בזיכרון באיזשהו אופן (גם ויזואלית זה חשוב), התוצאה הבאה תחליף אתכם בלחיצת כפתור.

כמה פעמים קרה לכם שרציתם לבצע חיפוש של עסק ששירת אתכם ולא ידעתם איך להתחיל?!

הנאמנות לעסק לא נעלמה, אבל ירדה פלאים עם ריבוי האלטרנטיבות ולכן חשוב לפני הכול שהשם יתגלגל על הלשון והתיישב לנו בזיכרון.

ללוגו יש שני תפקידים: 1. להבדל ולהיזכר

  1. לעורר רגש, לייצר חוויה

אם הצלחתם בשני אלו, אתם תותחים.

בגלל שלא תמיד אפשר להעמיס את כל התכונות על שם בודד שאמור להיות קצר כדי להיות זכיר, בא לעזרתנו הסלוגן. (למעוניינים פוסט על בחירת סלוגן- http://bit.ly/2N4FMlV)

לרוב החלוקה נעשית כך: הלוגו מכוון למשמעות אליה העסק מכוון ויהיה קליט והסלוגן ייצר את החוויה שאנחנו רוצים שקהל היעד שלנו יחווה ובעיקר את ההבטחה ללקוח.

כש-NIKE   אומרים לנו just do it  , אנחנו מיד מקבלים תחושה של עשייה, של מישהו שמראה לנו את הדרך מישהו מוביל. המישהו הזה הוא כבר גיבור ונבדל ולכן יכול להרשות לעצמו להתרברב. לא כולם יכולים.

כש ORANGE אמרו לנו, "העתיד נשמע מצויין…" אנחנו מחייכים, כי זה עושה לנו טוב להסתכל קדימה ולדעת שיהיה מצוין.

שימו לב, בשני המקרים, השם הוא קליט בעיקר אבל לא רק. נייקי על של ניקה- אלת הניצחון במיתולוגיה היוונית.

ובמקרה של Orange לבחור בשם של צבע נחשב מעט חדשני וגם הצבע הכתום מעיד על רענון חדשנות ותעוזה.

השם קליט ומביא אותנו לאזור נוחות של העסק, למסר העיקרי שלו והסלוגן מייצר את התחושה המשלימה באותה הרוח, אצלנו הצרכנים.

איך הכי טוב לעשות את זה:

קל,

  1. הכינו בריף

זה נשמע לפעמים מעייף ומיותר, אבל עד שלא תמלאו בריף כמו שצריך, לא תבינו איזה יכולת מיקוד מצויינת יש לבריף אחד.

אל תבחרו שם לפני שהכנתם לעצמיכם בריף קצר, כמו שיבקשו מכם חברות מיתוג או גרפיקאים. השאלות העיקריות שחשובות ללוגו שלכם הם מי אני (העסק?), איך אני רוצה להיתפס על ידי הצרכנים? מה המסר שאני רוצה לשדר? ומי קהל היעד שלי? ו… שאלת השאלות, במה אני הכי טוב?

שימוש נכון במידע שהנחתם על הבריף יוביל אתכם לתוצאות מעולות.

אלו שלושת הדברים החשובים ביותר בדרך לבחירת שם לעסק, אבל אני לא יעזוב אתכם בלי לענות על שאלת המליון דולר:

השם שלי תופס או לא?!

קל,

אם אתם העסק, עורכי דין, מארגני חתונות, מפיקי אירועים, שפים, מאמנים אישיים, לכו על זה- השם שלכם תופס יחד עם השם משפחה, הסלוגן בדרך כלל יסביר בפשטות מה אתם עושים. תחזקו בויזואליות טובה ואל תפחדו להראות את עצמיכם בכל מקום באתר בפייסבוק, קמפיינים (לאו דווקא בכרטיס הביקור).

אבל, אם אתם משווקים מוצר, מייצגים מותג, מייצרים, מוכרים, מפתחים אז לא! לא תופס, נגר שקורא לעצמו "אורן נגר" אפילו שהשם משפחה מהתחום זה לא תופס. להפוך למותג בתחום, כמו "רגבה" "חמישה נגרים" או "סמל" ידרוש מהפך שלם במיתוג שלכם.

אותו דבר תופס לגבי בתי עסק אחרים, מבית דפוס ועד מתכנתים ובוני אפליקציות…כדי להיות מותג הם יצטרכו שם קליט, מבדל, מעביר מסר, נקודה.

מקווה שעזרתי,

אם אתם צריכים עוד קצת אתם מוזמנים ליצור קשר

יאללה ביי

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן