קידום באמצעות תוכן, יש חיה כזו?

קידום באמצעות תוכן, יש חיה כזו

קידום באמצעות תוכן או במבטא עם שיק Content Marketing, נחשב היום לקידום האיכותי ביותר הקיים
וככזה גם הפופלארי ביותר בקרב תעשיית הווב והדיגיטל. אחרי שנים של הבטחות שווא ונפנוף ריק בססמא:
"התוכן הוא המלך", סוף סוף התיישב התוכן בבטחה על כסא הכבוד הראוי לו.

הייתי אומרת שהעולם נחלק לשניים: אלו שיודעים על מה אני מדברת ואלו שאין להם מושג ירוק.

אבל, עדיף יהיה לא להתרכז בהשערות בלתי מבוססות ולהתרכז בעובדות.  

 שניםםםם…שכל כותב תוכן שמע את המשפט הידוע: "התוכן הוא המלך", יהיינו (שזה שילוב של דהיינו עם יענו),

תוכן טוב הוא ערך מוסף לכל עסק שרוצה להתקדם. אלא שאז מתבקש איש התוכן לייצר טקסטים רוויי מילות מפתח, בעלות ערך קידומי,

בכל עמוד שלוש מילות מפתח, בשלוש ורסיות שונות, איפה התוכן ואיפה המלך…?!  האיכות נבעטת שוב ושוב הצידה בשביל הקידום הקדוש.

אבל לא עוד,

את מה שגוגל ידעו אז, כל מי שעוסק בעולם השיווק והקידום ברשת, יודע היום: תוכן טוב הוא הבסיס לתהליך שיווק וקידום נכונים….

וזאת כבר עובדה מוגמרת.!!!

גוגל עושה עדכון

כשאדון גוגל החליט ב-מאי 2015 שנמאס לו מכל המקדמים שזורקים תוכן "נחות" לאתרים, הוא החליט לעשות מעשה.

בגוגל יצרו אלגוריתם שמכונה עדכון האיכות   "Quality Update" והשאר, היסטוריה.

במטה של גוגל לא רצו להודות בכך תחילה, אבל השינויים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, היו דרמטיים.

אחרי אין ספור לחצים, בעיקר מכיוונם של חברות קידום גדולות,  גוגל הוציאה הודעה עם הודאה, כי אכן נעשו שינויים באלגוריתם הדירוג העיקרי

ובדרך שבה הוא מעבד תוכן ומודד את האיכות שלו. גוגל לא פרטו איך האלגוריתם עובד, אבל כבר הצהירו בעבר שהם מעריכים אתרים שמספקים

תוכן אמיתי ורלוונטי לגולש. הפרשנות שניתנת היום ושחשוב שכל אחד שכותב תוכן יידע. התוכן צריך להביא תועלת לגולש!!!

מי המלך מי?

הפעם התוכן התיישב בבטחה על כסא המלך, כאשר הוא מוביל את מהלכי הקידום, יש שיאמרו שזה הקידום היחידי שנשאר, אבל זה לא ממש מדוייק.

שוק חדש נולד בעולם הקידום: תוכן שיווקי, קידום באמצעות תוכן איכות. בהבדל משיטות קידום אחרות, לא צריך להיות איש טכני כדי להשתמש בו,

צריך לתת מענה רלוונטי לגולש ואם אפשר שיהיה מנוסח יפה, זה רק מוסיף.

היתרונות של שימוש בתוכן קידומי התבהרו מהר מאוד, הכתיבה על נושא מסוים מושכת קהל יעד איכותי, כזה שבאמת מעוניין במה שיש לנו להגיד.

בחישוב מהיר הוא גם קורא הרבה יותר פוטנציאלי להפוך ללקוח. בניגוד לקידום עם מילות מפתח שבעצם גונבת קהל על ידי משיכתו בשימוש במילות חיפוש פופולאריות.

אנשים שמחפשים מידע על אילוף כלבים למשל, יכולים להגיע למספרה של כלבים שהשכילה להשתמש באילוף כלבים במאמר נחות כדי למשוך תנועה.

התנועה שנוצרת אינה איכותית ובדרך כלל אם המאמר שנכתב אינו איכותי גם השהייה תהיה רגעית. הרעיון של תוכן שיווקי איכותי היא למנוע הסתה של תנועה.

אם מישהו מחפש מידע על אילוף כלבים הוא יגיע למאמר הכי איכותי ורלוונטי שיש בנוגע לאילוף.

האיכות מהווה יתרון גם בקשר עם הלקוח, הקשר הנבנה הוא בעצם קשר ארוך טווח. קורא שהמידע שסיפקנו בתוכן שלנו, באמת עזר לו,

יחזור אלינו כשיצטרך שוב ידע אמין בתחום בו אנחנו מתמחים.על מי שמשתמש בקידום בעזרת תוכן, לדעת שכדאי להמשיך ולספק מידע טוב בתחום שלו

כדי להמשיך ולייצר קשר עם הלקוחות.

יתרון בולט נוסף, זה הטבעיות של הקידום, זה לא קידום צעקני, כמו באנרים ופרסומות קופצות. בעצם זה ההגדרה הכי קלאסית לפרסום NATIVE, י

יותר טבעי מזה אין. 

אפשר לשתף-   בניגוד לבאנרים ופרסומות תוכן טוב שקראתם והייתם רוצים להמליץ עליו לחברים, אפשר בקלות לשתף וקוראים נוהגים לעשות את זה המון.

עלויות סמליות– אמנם עוד לפני שיצאה הודעת עדכון האיכות כבר פתחו הסטארטאפיסטים הישראלים ממשקי תוכן שיווקי, מוצלחים מאוד,

שעולים כסף כמו אאוטבריין וטאבולה (Outbrain   Taboola), עליהם עוד אפרט (איתי קישור)

עלות קידום באמצעות תוכן אינה יקרה כלל ויכולה בקלות להיות כמעט חינמית, השיטה הקלה והזולה ביותר להעלאת תוכן איכותי לקידום מוצר או אתר היא באמצעות בלוג.

בלוג כמו זה שאתם קוראים כעת, מאפשר לנו לכתוב על כל מה שרלוונטי לעסק שלנו, הידע שלנו בתחום שאנחנו עוסקים בו הוא היתרון שלנו על פני אחרים,

אם נכתוב עליו והוא יהיה בעל ערך לגולש הרווחנו לקוח. אמנם סיפקנו לו כבר את המידע שהיה צריך, אבל היו סמוכים ובטוחים שכאשר יהיה זקוק לשירות בו אתם עוסקים, ידע לפנות אליכם.

כמובן שאשקר לכם אם אומר שלא צריך כלל להוציא כסף, אבל כתיבת תוכן טובה חוסכת המון כסף ומביאה תוצאות טובות.

תוכן מקדם רלוונטי כמעט לכל צורות השיווק, ניוזלטר, ווידאו, אתרים, דפי נחיתה, קמפיינים, פוסטים ועוד. למעשה ישנם היום אין ספור סדנאות לכתיבת תוכן קולע,

תוכן שמניע לפעולה ואין ספור חוקים לגבי שימוש נכון בו, גם אם מדובר ב-4 מילים על מודעה קטנה.

אנשים כמו עידן וולר- "הקוברה", פיתחו מערכת חוקים ברורה, לשימוש ישיר בתוכן והנעה לפעולה וכמוהו עוד הרבה.

המגמה בגדול: דיבור ישיר, כמעט חף מגינונים, שורות קצרות, נתינת ערך תמורת בקשה שהיא ההנעה לפעולה.

זה על קצה המזלג, כמובן אתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ נוסף.

מה כן עולה?

כתיבה-אם אינכם כותבים בעצמיכם, המאמרים יעלו לכם כסף ולא כדאי ללכת על הכי זול, זה בדרך כלל מצביע על איכות ירודה ולא שווה את הכסף.

המחירים בשוק נעים בין 300 עד 600 ש"ח לכתבה טובה, תסריט טוב מסתובב סביב ה-2000 ש"ח, תוכן לפוסטים, קמפיינים, דפי נחיתה וכו,

נכלל בדרך כלל כחלק מהדיל כולו, לכן חשוב שמי שסגרתם מולו, יהיה גם איש תוכן ולא רק איש טכני (כמו עבדיכם הנאמנה).

ממשקי המלצת תוכן- המוח הישראלי הקדים את השוק ושתי חברות של המשקת תוכן לאתרי תוכן וחדשות נולדו כמעט בו זמנית, שוויים מוערך במליארדים.

כשנה אחרי שהושקו והפכו למתחרים גדולים הם מאיימים כנראה להתאחד, שמם: אאוטבריין וטאבולה (Outbrain   Taboola), ויש עוד כמותם,

הם ממשקי תוכן שיווקי שמאפשרות לכל אחד מאיתנו לפרסם תוכן באתרי תוכן המובילים בארץ ובעולם.

הרעיון הוא שאנחנו נספק תוכן איכותי (גם הם בודקים את איכות התוכן, בעיקר באאוט בריין), נעלה אותו לממשק שלהם, בדומה להעלאת פוסט ממומן בפייסבוק.

על השיטות איך עושים את זה הכי טוב אפשר לקרוא במאמר בקישור…….(איתי לינק לפוסט אחר)

הכתבה שממשקנו תועלה באתרי תוכן גדולים, כמו YNET, וואלה, CNN (אם זה בחו"ל), סלונה ועוד.

התוכן שלנו ייראה כמו כתבה לכל דבר, ייקרא ויוגש לקוראים רלוונטיים שסביר להניח שיתעניינו בו

ולנו תתאפשר ההמרה הטבעית ביותר לתוך האתר שלנו או לטופס הרשמה או אם נשלם קצת יותר, לצבוע את הלקוח, 

ליצור מעקב אחרי הלקוח ולטרגט אותו ברחבי הרשת.

העלות לא גבוהה מאוד, כמו בפייסבוק משלמים על חשיפה בהתאם לקמפיין, לזמן ולתקציב שהשקענו.

לסיום 

הריאו למלך החדש, כי הוא ראוי לחלוטין, אני לפחות מאוד שמחה שקידום איכותי וטבעי סוף סוף גבר על קומבינות SEO שאיימו לחנוק אותנו.

תוכן טוב, הוא טבעי יותר, נכון יותר ולמרות שאפשר לקדם אותו במאה ואחת דרכים, הוא הכי אורגני בשכונה.

יאללה ביי,

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן