חנות אונליין בלי בידול- נפלתם על הראש?

כשפותחים חנות און ליין- בניגוד לאתר תדמית, או אתר חברה,

יש נטייה להתעלם מהחלק החשוב ביותר, אסטרטגיה לבידול או יצירת זהות מבדלת-

אתם יודעים מה, כל אסטרטגיה

בדרך כלל, מי שמביא מוצרים, עובר כברת דרך ארוכה, שכשהוא מגיע לרגע בו נבנה האתר

מתפספס החלק הכי חשוב.

 החוויה. הערך המוסף. החיבור לקהל היעד.

לא ,אני לא שוב מבלבלת את המוח על בידול, זהות, ויצירת חיבור לקהל,

דווקא כשבונים חנות זה קריטי כי…

כי למה….

מה למה?

 למה שאני אקנה ממך, אם לא נתת לי סיבה טובה?!

הסיבה הזו, היא כנראה הבידול שלך, גם אם היא- "כי אני הכי זול", אבל אם אתה לא שם- כמו הרבה אחרים

אדרבא, חייבת להיות סיבה אחרת, והיא חייבת להיות ערכית לקהל שלכם ואותנטית כלפי המוצר/העסק שלכם.

ואת זה אפשר למצוא, רק באסטרטגיה – למיתוג, לבידול, ליצירת זהות מותגית מבדלת!

"ההבטחה לשוק" בדרך כלל ,בתהליך מיתוג, תשב בתוך הסלוגן שלכם, אבל כשמדובר בחנות, חשוב כפליים לדייק את ההבטחה הזו…

בואו נמשיך…


מה כמה?

 סליחה, אבל איך תדעו איזה מוצרים למכור…אה?

אל תעקמו פרצוף, כי ברור לכם מה אתם מוכרים, כי זה לא כל כך ברור מאליו-

אני מערבבת פה חלקים ששייכים גם לאסטרטגיה שיווקית, אבל זה היתרון של מיתוג ובידול, הוא מחזק את יכולות השיווק שלכם.

בעוד יועץ עסקי, יבדוק את נכונות השוק לקבל את המוצר שלכם, ויעשה הערכה כמותית- כמה למכור כדי להרוויח.

הוא לא יהיה בהכרח, זה שידע להמליץ בדיוק, על איזה מוצרים נכון להביא. שקהל היעד שלכם- ישמח לרכוש דווקא מכם.

מה שנכון להביא, אלו מוצרים שיתחברו את הזהות והערכים שלכם, וגם אל הלמה.

קחו דוגמא מהחיים

אם אתם מוכרים כבר כבעלי ערך מסוים,

נגיד שאתם מוכרים מוצרים לכלבים, ואתם ידועים כשם דבר באילוף וטיפול בכלבים- תביאו מוצרים שקשורים בטיפול ואילוף.

זה נשמע לכם עכשיו ברור, אבל זה לא,

אנשים מביאים דברים יפים, אופנתיים, טובים ולא עושים חיבורים לערך המוסף שלהם, לחזקות שלהם.

מוצר דגל-

אולי גם יועץ שיווקי יכול לעזור פה, אבל רוב החנויות מתבססות על מוצר אחד טוב, מחובר מדויק, שיש אותו כמעט רק אצליהם, דרכו הצרכנים עושים את הדרך לשאר המוצרים.

חשוב לזהות את המוצר הזה, בתהליך בידול טוב


חוויה קניה, חווית מכירה ומה שביניהן

מה לעשות, שהכל מתחיל ונגמר בחוויה, החוויה שאתם מספקים, היא הערך המוסף, שיקשור את הצרכן אליכם ויחזיר אותו לקניה חוזרת ויגרום לכך שימליץ עליכם שוב ושוב

והיא תבוא מתוך הערכים שלכם

שיבואו,

ניחשתם נכון,

מתוך האסטרטגיה לבידול ויצירת זהות

האסטרטגיה פותחת לכם שוליים רחבים- מרחיבה את האופקים של העסק שלכם,

הערכים שלכם, הסיפור שלכם, (סטוריטלינג), מאפשרים לכם לייצר אווירה וטוב שכך.

אני תמיד נותנת את הדוגמא של המותג המאוד מצליח YOGA ALO , וכמוהו רבים אחרים, שבין המכירות הסיילים, וקצת הנחות,  מספק סרטוני וידאו לגמישות ושיעורי יוגה חינם לקהל הלקוחות שלו.

הוא לא חייב, הוא מוכר, הוא מוכר במחיר מופקע,

אבל בכל זאת הוא מספק חוויה, כי הלקוח היום חייב ערך מוסף, אם לא נספק לו עוד משהו- הוא לא יתחבר,

ולא תתאפשר התרחבות למותג

ALO YOGA מבגדי יוגה, הגיעו למכור מוצרי טיפוח בריאים, כי זה חלק מהערכים שלהם, הם רכשו את האמון של הלקוח, יצרו אליו נקודות חיבור ויכלו להרשות לעצמם להתרחב לתחום נוסף,בידיעה גמורה שירכשו מהם ואני לא אתפלה, אם הם מרוויחים יותר על מוצרי הטיפוח מאשר על הסחורה של הבגדים היקרה להחריד.

אז תעשו אסטרטגיה לכל דבר שזז,

זו לא נחשבת הוצאה, אלא השקעה

כי היא חוסכת, המון כסף על טעויות

שאלות?

צרו קשר

נעים מאוד

אני חופית, ארט דירקטורית לאסטרטגיה, מיתוג, ושיווק תוכן. התחלתי את דרכי ככתבת בידיעות אמריקה, אח"כ כעורכת מגזין. עריכת תוכן, ומציאת התכנים הנכונים לקהל היעד הם חלק ממה שמלווה אותי בבניית קונספט לעסקים, בידול ופיתוח שפה ויזואלית לעסקים.

עוד בלוגים בנושא

הרשמו לניוזלטר שלנו

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

CALL ME
+
Call me!
דילוג לתוכן